RAT U UKRAJINI I FEJSBUK RATOVI EMODŽIJIMA
PDF

Ključne reči

rat u Ukrajini
Fejsbuk
emodži
interakcija
onlajn novinarstvo

Kako citirati

Janjić, S., & Lazić, M. (2024). RAT U UKRAJINI I FEJSBUK RATOVI EMODŽIJIMA. Kritika: časopis Za Filozofiju I Teoriju društva, 5(2), 375–398. https://doi.org/10.5281/zenodo.14235190

Apstrakt

Istraživanje je bazirano na analizi sadržaja i statističkoj analizi reakcija i interakcija u vezi sa najpopularnijim objavama njuz-portala o ratu u Ukrajini na srpskom jeziku tokom prve godine rata. Analizirane objave imale su ukupno 92. 693 interakcije i 264. 115 reakcija na Fejsbuku, u sedam mogućih formi: „like“, „love“, „care“, „wow“, „angry“, „haha“ i „sad“, pri čemu je najzastupljenija bila „like“ (84, 5%), a najzastupljeniji emodži „haha“ (8, 8%). Cilj istraživanja je identifikacija modela interakcija i reakcija u vezi sa objavama o ratu u Ukrajini, s fokusom na upotrebu emodžija, kao i identifikacija uređivačkih strategija kojima se intenzivira popularnost objave. Gotovo svi posmatrani naslovi o ratu u Ukrajini sadrže određeni vid dramatizacije, prenaglašavanja ili fatalizacije. Dok se agens javlja dvojako, i kao pojedinac i kao država, pacijens je retko kada pojedinac. Od 50 najpopularnijih naslova samo dva govore o žrtvama kao individuama. Analiza emodžija pokazuje da publika surovije reaguje na naslove o ratu i stradanjima kada pojedinačne žrtve nisu istaknute, kada su nevidljive. Veliki broj popularnih naslova osmišljen je tendenciozno, kao podloga za iskazivanje podsmeha, cinizma i užitka u nevolji. U takvom okruženju se sistemom hvatanja u kolo gomilaju neempatične i impulsivne reakcije, a korisnici bivaju ohrabreni da se i sami pridruže likovanju nad stradanjima i navijanju za dalju eskalaciju sukoba.

https://doi.org/10.5281/zenodo.14235190
PDF
Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 Unported License.

Sva prava zadržana (c) 2024 Stefan Janjić, Milica Lazić