MEDIJSKO IZVEŠTAVANJE O AFERI FOTOPAB U SLOVENIJI – SEKSUALNO NASILJE U KONTEKSTU DIGITALNOG FEMINIZMA, MEDIJSKOG SENZACIONALIZMA I NOVINARSKE PROFESIJE
PDF

Ključne reči

afera Fotopab
digitalni feminizam
nasilje nad ženama
ekonomija pažnje
hibridni medijski sistemi
senzacionalizam
slovenačka javnost
pokret MeToo

Kako citirati

Kaluža, J., & Jerele, T. (2024). MEDIJSKO IZVEŠTAVANJE O AFERI FOTOPAB U SLOVENIJI – SEKSUALNO NASILJE U KONTEKSTU DIGITALNOG FEMINIZMA, MEDIJSKOG SENZACIONALIZMA I NOVINARSKE PROFESIJE. Kritika: časopis Za Filozofiju I Teoriju društva, 5(2), 345–373. https://doi.org/10.5281/zenodo.14235173

Apstrakt

Proteklih nekoliko godina prošlo je u znaku razvoja digitalnih feminističkih pokreta, kao i pokreta koji se bore protiv nasilja nad ženama. U postjugoslovenskom regionu, rodno nasilje postalo je važna tema kroz pokrete #nisamtražila i #nisisama, koji su se proširili putem društvenih mreža. U Sloveniji, jedan od ključnih događaja u ovom kontekstu bila је „afera Fotopab“. Ova afera je počela u avgustu 2022, kad su ispovesti žena o seksualnom nasilju u kulturnoj sferi prvi put objavljene na Instagramu, a zatim prenesene u raznim informativnim medijima. Ovaj rad se bavi medijskim izveštavanjem o aferi, što se može sagledati kroz pojmovne razlike senzacionalizma i profesionalizma u novinarskoj praksi. Izveštavanje je takođe bilo obeleženo specifičnom političkom polarizacijom koja je karakteristična za hibridne medijske sisteme, pri čemu su se desničarski mediji uglavnom fokusirali na tobože inherentno problematično i promiskuitetno ponašanja pripadnika urbane progresivne kulture. U tekstu pokušavamo da sistematski analiziramo medijsko izveštavanje o ovom pitanju koristeći metode za miniranje podataka, analizu okvira i tekstualnu analizu. Takođe se bavimo načinom na koji se nasilje nad ženama i pitanja vezana za žene često koriste za političke poene i ciljeve.

https://doi.org/10.5281/zenodo.14235173
PDF
Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 Unported License.

Sva prava zadržana (c) 2024 Jernej Kaluža, Tonja Jerele