„NEUKUS“ KAO OBLIK KULTURNOG OTPORA: FESRAM I DEBATA O LOŠOJ MUZICI U SRBIJI
PDF

Ključne reči

Fesram
kulturni otpor
loša muzika
aktivizam
Srbija

Kako citirati

Šentevska, I. M. (2024). „NEUKUS“ KAO OBLIK KULTURNOG OTPORA: FESRAM I DEBATA O LOŠOJ MUZICI U SRBIJI. Kritika: časopis Za Filozofiju I Teoriju društva, 5(1), 25–47. https://doi.org/10.5281/zenodo.11371479

Apstrakt

U ovom članku razmatram no-budget muzički događaj Fesram (Festival sranje muzike) kao rezultat specifične forme kulturnog otpora društvenoj realnosti Srbije u protekloj deceniji. U uvodnom delu situiram Fesram u kontekst postojećih formi političkog otpora trenutno dominantnom političkom režimu u Srbiji. U drugom delu bavim se konceptom „loše muzike“ u istorijskom i kulturnom kontekstu Srbije, a posebno njenim akademskim razmatranjima i širim kulturnim i političkim implikacijama. U trećem delu raspravljam o Fesramu, njegovoj pozadini, načinu funkcionisanja i komunikaciji s publikom. Četvrti deo odnosi se na Fesramov obračun sa kulturnim stereotipima duboko ukorenjenim u srpskom društvu i odsustvom društvene kritike u zvaničnoj kulturnoj sferi. U zaključnom delu analiziram Fesram kao oblik „diskretnog aktivizma“ kojem se pribegava u okolnostima kada drugi oblici političkog otpora ne deluju. 

https://doi.org/10.5281/zenodo.11371479
PDF
Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 Unported License.

Sva prava zadržana (c) 2024 Irena M. Šentevska