Apstrakt
U ovom članku razmatram no-budget muzički događaj Fesram (Festival sranje muzike) kao rezultat specifične forme kulturnog otpora društvenoj realnosti Srbije u protekloj deceniji. U uvodnom delu situiram Fesram u kontekst postojećih formi političkog otpora trenutno dominantnom političkom režimu u Srbiji. U drugom delu bavim se konceptom „loše muzike“ u istorijskom i kulturnom kontekstu Srbije, a posebno njenim akademskim razmatranjima i širim kulturnim i političkim implikacijama. U trećem delu raspravljam o Fesramu, njegovoj pozadini, načinu funkcionisanja i komunikaciji s publikom. Četvrti deo odnosi se na Fesramov obračun sa kulturnim stereotipima duboko ukorenjenim u srpskom društvu i odsustvom društvene kritike u zvaničnoj kulturnoj sferi. U zaključnom delu analiziram Fesram kao oblik „diskretnog aktivizma“ kojem se pribegava u okolnostima kada drugi oblici političkog otpora ne deluju.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 Unported License.
Sva prava zadržana (c) 2024 Irena M. Šentevska