Apstrakt
Cilj rada jeste da istraži tipove ograničenja s kojima se deca iz porodica sa nepovoljnim socioekonomskim karakteristikama suočavaju u dostizanju visokog obrazovanja u Srbiji i pruži preporuke kreatorima javnih politika na osnovu rezultata istraživanja. Kako bi se ostvario definisan cilj, u istraživanju su korišćene standardne tehnike prikupljanja i analize podataka – kabinetsko istraživanje i fokus grupe. Nalazi upućuju na to da ograničenja s kojima se suočavaju deca iz porodica sa nepovoljnijim socioekonomskim karakteristikama u Srbiji jesu finansijske i nefinansijske prirode. Ograničenja finansijske prirode ukazuju na važnost materijalnog položaja roditelja u smislu mogućnosti pokrivanja troškova školovanja deteta, dok ograničenja nefinansijske prirode ukazuju na značaj obrazovanja roditelja deteta u smislu pružanja emocionalne i druge podrške detetu u toku školovanja. Preporučene mere za otklanjanje finansijskih barijera tiču se reforme sistema finansiranja visokog obrazovanja ili uvođenja kredita za pokriće troškova pohađanja visokog obrazovanja, dok se mere za prevazilaženje nefinansijskih barijera odnose na uvođenje programa povezivanja, reformu afirmativnih programa i uvođenje programa zadržavanja.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 Unported License.
Sva prava zadržana (c) 2023 Nemanja Vuksanović